Minimalni novčani iznosi za uzdržavanje djeteta

Na temelju članka 232. stavka 4. Obiteljskog zakona, Ministarstvo socijalne politike i mladih u Narovnim novinama br. 35/2014 objavilo je minimalne novčane iznose potrebne za mjesečno uzdržavanje djeteta.

Minimalni novčani iznosi potrebni za mjesečno uzdržavanje djeteta koje je dužan platiti roditelj koji ne živi s djetetom, a određuju se u postotku od prosječne mjesečne isplaćene neto plaće po zaposlenom u pravnim osobama u Republici Hrvatskoj, koja je za 2013. godinu iznosila 5.515,00 kn, prema Priopćenju Državnog zavoda za statistiku, broj: 9.1.1/12. od 28. veljače 2014. godine, iznose:

– za dijete do 6 godina 17% prosječne plaće 937,55 kn,
– za dijete od 7 do 12 godina 20% prosječne plaće 1.103,00 kn,
– za dijete od 13 do 18 godina 22% prosječne plaće 1.213,30 kn.

Ovi Minimalni novčani iznosi stupaju na snagu 1. travnja 2014. godine

4 thoughts on “Minimalni novčani iznosi za uzdržavanje djeteta

  1. Gospodo draga..
    Moja plaća iznosi 5200,00 kn (djeca 20 g 18 g i 6 god ) sud mi je odredio alimentaciju u iznosu od 3300. kuna iako imam stambeni kredit u iznosu od 1200,00 kn/mj. Sve žalbe su mi odbijene i sad kažu da se žalim na vrhovni sud. Sami izračunajte koliko mi ostaje za preživljavanje. Država me tjera da se ne brinem o svojoj djeci i da dam otkaz ?

  2. sve je to ljepo na papiru samo što je jako teško skoro nikako doći do tih iznosa u stvarnosti !!!!
    Samnom žive djeca (15 god i 12 god ) imam kredit (koji smo zajedno digli i potrošili ) nažalost na MOJOJ PLAĆI ,razvod traje već 9 mjeseci (NEVIDIM I NEMOGU RAZUMJETI DUGOTRAJNOST POSTUPKA) a u tih 9 mjeseci bivša mi je uplatila OGROMNIH 400 kn po djetetu. Zaostatke nevjerujem da ću ikada dobiti a alimentaciju čisto sumnjam da će plaćati i sada što mi preostaje tužba (opet o mome trošku) i ako uspijem sudski država će isplaćivati 50% od najmanjeg prosjeka pa sad ti odgajaj tinejdžere u toj dobi a svi znamo koliko je potrebno za školu,higijenu,odjeću itd.
    Pa sad ti Josipe malo razmisli u kojoj smo mi situaciji koji neprimamo a tebi je teško !!!!

    1. Poštovani,
      iznos alimentacije se određuje u presudi, ne ovisi o visini plaće, no ukoliko niste zadovoljni iznosom, odnosno isti ne možete podmirivati, tražite promjenu visine alimentacije (putem suda).
      Lp.

Odgovori

